Snart halvvägs!

Jag går ju till göteborg som ni kanske minns. Till Göteborg är det strax över 680 000 steg. Jag har i nuläget gått ungefär 320 000, jag är alltså snart halvvägs (wiho på det!!!).

Det här med att sätta mål är alltid en bra motivation, men, målet får för den sakens skull inte bli det enda. En ganska söndersliten klyscha är ju att "det är vägen som är målet", och det stämmer otroligt bra för just den här utmaningen. För, även om målet är att gå till Göteborg så är hela syftet att lägga en högre växel på vardagsträningen - att få bättre vardagsmotionsvanor.

Sen jag började gå till Götet så har tar jag längre promenader med hunden, jag går alltid fram och tillbaka på perrongen när jag väntar på tunnelbanan och det händer oftare och oftare att jag skippar alltifrån en station med bussen på vägen hem till att gå från Mörby C till Bergshamra. Jag har förändrats till det bättre.

Även om min stegräknare skulle gå sönder nu eller om något annat som störde mitt stegräknande skulle inträffa så skulle jag vara n vinnare. För jag har ändrat mitt beteende, jag går mer - jag gör bättre val. Och det mina vänner, det är det största målet av de alla!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Inte dåligt, hur bra som helst att ha såna mål ju :D

Peppkram

2010-03-18 @ 12:33:02
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback