Konstig matdag och goda såser

Idag har jag ätit halvbra, mest konstigt. Ingen frukost förutom lite cashewnötter och en pingvinstång (FY). Sen ingen lunch heller förrän jag käkade en sallad vid fyra, sen halkade en minibrownie ner av bara farten (FY igen).

Men, detta ska kompenseras ikväll med stekt fläskytterfile med sparris, champinjoner, tomat och tre goda såser till. Jag har köpt färdiga såser ett par gånger nu, Erik Lallerstedts såser som är tokgoda och i de flesta fall sockerfria (tyvärr inte pepparsåsen) men ändå med väldigt lite kolisar. Till och med såsen med äpple i har okej kolhydratsinnehåll för LCHF-kost (4,5/100). De är lite dyra men typiskt bra vardagslyx (bättre än att lägga pengarna på chips och godis!). Min favorit är tidigare nämnda äpple- och currysås, i kylen står idag även en chilibearnaise och en pepparsås. Jag kan också rekommendera limeaiolin, stört goda allihopa!

favvo! (Bildkälla)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback