Fortfarande förkyld, men, inte går jag under för det!

Ja, jag är fortfarande förkyld. Otroligt oroligt. Idag har jag gått en massa, jag har en kort prommis kvar med vovven och är ändå uppe i över 14 500 steg. Jag landar väl runt 16 000 idag - en bra dag både för mig och hunden.

Det blir mycket promenader, det passar hälsoläget men det är inte lika stimulerande som riktigt svettig träning. Jag avverkar dock ljudböcker mycket snabbare än vanligt ;)

Idag har för övrigt ätit helt okej, bra mellis i form av ölkorv och babybelost. Dålig mötesfika i form av macka, men god och LCHFig middag tillagad av underbar sambo. OCH, dagens höjdpunkt: äpple- och jordnötssmörsomelett! Underbart! Omelett med kanel/kardemumma/vaniljsmak bredd med jordnötssmör och toppad med varma äppen och vniljgrädde. Jag fick inspirationen ur den här bloggen i det här inlägget. Jag körde hennes recept rakt av men toppade som sagt med vispgrädde med vanilj i. VÄLDIGT GOTT!



Processen i bilder och resultatet. Visst ser det gott ut?

Kommentarer
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, Lågkolhydratkost, Träning & Positiv energi! Nu även Bloggjoggen-skåne

SV: Tack kära du!!!



Och vad roligt att du testade äpple/jordnötsomeletten med grädde :D När vi åt det tänkte jag "det hade säkert varit mycket godare med grädde!" och på dig låter det ju som att det passade utmärkt! Lite vaniljpulver i grädden är kanske inte heller fel, bra tips. Får testas nästa gång, utan tvekan.

2010-03-04 @ 11:19:19
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: Jessica

Oj så gott det där ser ut, äter du det som frukost eller middag?



14 500 steg var inte dåligt :)

Peppkram

2010-03-04 @ 15:25:18
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback