Utmanande helg och planerade avsteg

I helgen ska jag iväg, jag är lite av ett kontrollfreak och ogillar således situationer där jag själv inte har full kontroll över maten på bordet. Men, jag får trösta mig med att jag alltid har full kontroll över maten jag väljer att stoppa i mig! Det är en lärdom jag tror är viktigt - oavsett vilka val som finns att tillgå så är vi själva fortfarande ansvariga för vilka val vi faktiskt gör.

I helgen fyller jag förövrigt år. Min födelsedagspresent till mig själv är några noga övervägda avsteg. Jag ska få äta födelsedagstårta. Jag ska unna mig en semla i veckan och på söndag, när jag fyller år, och vi går på bio - då ska jag låta Davd köpa mig en stor påse godis.

Visst låter det brutalt? Socker, socker, socker... Men jag tycker bättre om planerade avsteg än oplanerat fusk. Jag kommer inte riktigt ifrån att jag fuskar lite smått med jämna mellanrum, tyvärr. Därför så tror jag att jag behåller kontrollen bättre om jag planerar avsteg istället för att automatiskt falla för frestelser. Jag tror att planerade avsteg motverkar frestelser eftersom frestelsen inte på samma sätt lockar med sin unikhet då... Hänger någon med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback