En bra och svettig dag!

Igår var min vilodag. Jag lämnade stegräknaren på nattduksbordet hela dagen och andades bara frisk luft i tio minuter på kvällen. Även sådana dagar behövs ibland. Eventuellt kan det ha slunkit ner några onödiga, överflödiga och dåliga kolhydrater under kvällen. Bra för själen men dåligt för kroppen.

Detta har jag rått bot på idag. Morgonpromenad med hunden på ca 25 minuter, hemmafix arbete som aktiverar kroppen och just nu sitter jag här svettig, precis hemkommen från dagens träning. Jag skippade löpbandet idag och satstade på lite mer allround träning - ett kombipass spinning/bodypump. Jag mitt fån trodde att det innebar 25+25 minuter men tji fick jag. Det var minsann 25 minuter spinning och 55 minuter bodypump. Trevligt men oväntat. Jag lämnade stegräknaren i väskan och använder mig istället av en omvandlingstabell här för att få reda på hur många steg min träning är värd.

På stegräknaren står det nu 6400 steg. Spinningpasset var värt 6350 steg (jäklar vad bra träning, det måste jag fortsätta med). Pumpen var värd 8350 steg, inte illa pinkat det heller. Jag är alltså uppe i 21 100 steg idag, och dagen är inte slut än. Jag har en promenix till med hunden att njuta av och jag låter mig själv tycka att idag . idag har jag presterat bra!

Nu ska jag bryta lite mönster, inget socker som belöning utan ett varmt bad, lite West Wing på datorn och några surdegsbrödsmackor med mycket bregott och vitlökssalami. So long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback