Som en skenande häst...

Ja, så kände jag mig på löpbandet idag. Jag kom idag 2,15 km på mina sedvanliga 15 minuter. Det är bättre än sist när jag sprang 2,04 km på samma tid. Idag maxade jag på 12 km/h de sista 20 minutrarna. Efteråt kändes det som att jag skulle dö ungefär. Men bra gick det! Mina 2,15 km idag kan jämföras med första gången jag noterade vad jag "sprang", någon gång i höstas, då kom jag 1,71 km på samma tid.

Mycket av den här förbättringen är såklart att jag faktiskt utforskar den potential jag redan har. Att tro att man inte längre orkar sitter alldeles för ofta i huvudet, men, det blir också lättare och lättare att springa för varje gång. Framförallt så ökar jag hela tiden min miniminivå. När jag började sprang jag ofta i 7,5 km/h. Idag var jag aldrig under 8,3 och nästan hela tiden över 8,5.

Målet är att springa vårruset i juni.
Jag tänker inte sätta några tidsgränser men däremot så hoppas och tror jag att jag kommer klara av att springa hela sträckan (5km). Imorgon blir det nya tag! Idag står förövrigt stegräknaren på strax under 13 000 och då har jag en promenix kvar ikväll med hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback