Nu vet jag att jag kan!

Jag är nyss hemkommen från ett kort konditionspass på gymmet (mina pass är oftast korta känner jag...). Anywho, jag körde mina femton minuter som vanligt och satte inget rekord idag i hur långt jag kom (2.01 mot det senaste resultatet på 2.04).

Däremot så sprang jag konstant i femton minuter idag med ett tempo på 8.0 - 8.5 km/h, något som jag inte har gjort tidigare.

Det var en medveten satsning, jag ville köra lite uthållighet istället för att bara maxa och bli supertrött. Så, jag sprang i femton minuter och kände sen att jag hade mer kvar i mig så jag körde femton minuter till med varierad intensitet. Härligt svettig blev jag!

Det känns bra att utmana mina egna föreställningar om mig själv. Jag är inte en löpare brukar jag säga. Och det är nog ganska sant. Men, att jag ändå lyckas överträffa mig själv hela tiden känns jättebra. Nu vet jag att jag kan springa i en kvart utan uppehåll så nu har jag ingen ursäkt att inte göra det även nästa gång. Vårruset here I come!


Jag ser förövrigt väldigt rolig ut när jag är svettig. Men hey - vem gör inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback