Klantelin glömde visst stegräknaren hemma idag...

Det är tisdag. Ny vecka och nya tag helt enkelt. Denna veckan blir det inga långa hundpromenader eftersom stackars Bamse är nyopererad och behöver vila. Jag planerar istället att använda den tiden till att plugga och komma iväg till gymmet någon extra gång, som typ idag, när jag tänkte pricka in ett steppass (favoritträningen!).

Igår så kom för övrigt stegräknaren upp på ungefär 11 500 steg, helt okej även om jag gärna ser mer. Idag glömde jag den hemma när jag gick till skolan. Det kan man se antingen som en miss eller en chans till lite extra steg eftersom de timmarna såklart inte räknas. Trist bara att jag då har ungefär 11 000 steg kvar att knata idag :p

Jag brukar förövrigt använda mig av denna omvandlingstabellen när jag tränar för att få lite perspektiv på hur effektiv ordentlig träning faktiskt är. Ett steppass på 55 minuter för mig innebär i runda slängar strax över 13 000 steg. En bra spenderad timme alltså!

Imorgon är det förövrigt vägdag, just nu känns det inte så bra, jag fuskar fortfarande för mycket för mitt eget bästa... Men, vi får se vad våger säger.

Kommentarer
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Åh, Step är min favorit också! :) Blev så sugen på att träna step nu bara för det. Men nu blir det en promenad istället

2010-02-17 @ 13:32:46
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback