Första veckan på väg till Göteborg

Efter en helg med dåligt väder, överväldigande studier och släktbesök så sjönk stegsnittet en aning. I lördags så gick jag ungefr 5000 steg och igår 9000. Men, resultatet för första veckan är 78 182 steg! Vilket blir ett genomsnittsresultat på 11 169 steg om dagen - helt okej!

Jag hade förhoppningar om bättre resultat men helgen ställde till det. Det är bara att kämpa på, så länge jag håller mig över 10 000 steg om dagen i snitt så är jag jättnöjd!

Idag ligger jag än så länge på ca 8000 steg. Jag gick soms agt till skolan (ca 40 min) och sen kompromissade jag på vägen hem; jag tog bussen halvvägs och gick sen sista biten. Det var inte så lockande att pulsa hem hela vägen men när stavarna ändå var med så kändes det som att det var en bra grej att hoppa av två stationer tidigt!

Det här med att ha ett mål att gå emot är väldigt bra. Visst rörde jag på mig en hel del innan också men jag har blivit mycket bättre med vardagsmotionen nu! Det behövs ofta en morot för att hitta den där extra gnistan. Kommer jag nu bara igång och tränar lite bättre snart så kommer antalet steg att ticka uppåt ordentligt! Akta er tjejer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback