Enkel, snabb och god frukost!

Just nu sitter jag och äter frukost. Eller, närmare bestämt min nödfrukost eftersom jag egentligen har lite bråttom till skolan. Den går verkligen att göra i sömnen på bara några minuter.

Jag fräser ett halvt paket tärnad bacon (så slipper man hacka och ha sig) i en stekpanna, efter ett ögonblick eller två (beroende på hur man gillar bacon) så slår jag på en liten skvätt grädde och knäcker över ett ägg. Rör runt tills ägget blir lagom färdigt, häll upp på tallriken och lägg på en lagom stor klick creme fraiche och vips så har du en utmärkt nödfrukost!


Visst ser det gott ut? Jag kan berätta att katten suktar efter det ;)

Kommentarer
Postat av: Emms

Har ni katt också? Ps. hur många ploggar har du eg, detta är tredje ja hittar, tror ja! puss på dig sweet

2010-02-19 @ 09:45:39
URL: http://festligaplaner.blogg.se/
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Det där brukar jag också köra på, enkelt och gott! :)

2010-02-20 @ 23:42:05
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback